Hoppa till sidans innehåll

Klubbkläder


 

Information Klubbkläder

Härnösands alpina har den fantastiska medlemsförmånen att du som aktiv medlem i klubben har möjlighet att hyra fartdräkt (från U10 och uppåt), jacka quilt, täckjacka och byxa till en engångsavgift av 500 kr per plagg.

Denna medlemsförmån innebär att de flesta av våra medlemmar bär våra klubbläder och det är härligt att se alla svart/gröna barn/ungdomar i Vårdkasen, på läger och ute på tävlingar – vi syns och vi är ett härligt gäng!

Vår policy är att alla som beställer klubbkläder har på sig dessa vid tävlingar där man representerar vår klubb.

 

Beställning av kläder

Beställning av kläder sker via detta beställningsformulär http://goo.gl/forms/1Eebrpf0YN där du fyller i vilka kläder som du vill beställa (hämta ut). Beställning av kläder görs i början av säsongen, i september. Detta på grund av långa leveranstider hos vår leverantör. Önskar du beställa kläder under pågående säsong kontakta klädansvarig per e-post med en förfrågan om det finns kläder kvar i lager att beställa. Kontaktuppgift till klädansvarig är: This is a mailto link

Första gången du gör din beställning betalar du in 500 kr/plagg till klubbens bankgiro 768-6264 och när det är gjort skickar du ett meddelande till klubbens kassör, This is a mailto link, med uppgifter om vilket/vilken barn/ungdom och för vilka kläder du betalar. Denna deponiavgift betalas bara första gången du hämtar ut ett plagg, därefter är du inne i bytessystemet, vilket innebär att du kan byta storlek på de plagg du beställt under hela den tid som du är medlem i klubben!

 Hos vår leverantör finns det även en möjlighet att själv beställa hängslen till byxorna samt fartshorts. Då dessa inte ingår i klubbkläderna gör du din beställning och betalning själv hos Beyond här  https://www.beyondx.se/sv/klubbklader/sverige/harnosands_alpina_klubb/

 Du ser även vårt utbud av klubbkläder på denna sida, kom ihåg att du inte får göra egna beställningar av dessa.

 

Byte av storlek

I augusti varje år skickar klädansvarig ut ett mail med datum för när det är dags att lämna in, prova storlekar och registrera byten av kläder. När du ska byta ett plagg gör du det i beställningsformuläret http://goo.gl/forms/1Eebrpf0YN och fyller i vilket plagg du lämnar in och vilket plagg du vill byta till.

Obs: glöm inte att tvätta kläderna när du lämnar in dem och använd inte sköljmedel då det är funktionskläder. Glöm inte att sätta tillbaka skärpet i byxan och skydd i fartdräkten som plockats bort inför tvätt.

 

 Lämna kläder åter

Om ditt barn/ungdom har bestämt sig för att sluta i klubben och ni vill lämna kläder åter eller om ditt barn/ungdom inte använder ett plagg och ni därför vill lämna det åter så gör du så här: 

  • under pågående säsong, kontakta klädansvarig med uppgifter om att du vill lämna kläder åter och för överenskommelse om när kläderna kan lämnas in, fyll i beställningsdokumentet http://goo.gl/forms/1Eebrpf0YN för vilka plagg som lämnas åter
  • vid återlämning i samband med bytestillfället i september fyll i beställningsdokumentet enligt ovan
  • för att återfå deponiavgiften skickar du ett mail till kassören This is a mailto link med uppgifterna:  att du vill återfå deponi, vilka plagg som lämnas in samt namn, bank, kontonummer

 

Märkning av kläder

 Kläderna ägs av klubben och är numrerade. Vi skriver därför inte in namn i kläderna utan det finns särskilda gröna namnbrickor för det som sitter på dragkedjan till en av fickorna på plagget (ej på fartdräkten)

 Skulle det saknas en bricka på ditt plagg eller om den kommer bort under säsongen, kontakta klädansvarig så får du en ny. 

 

Borttappat plagg

Om ett plagg kommer bort av någon anledning så får man betala deponi för att få ut ett nytt plagg – detta gäller vid ett tillfälle/barn. Vid upprepade tillfällen får man ersätta det borttappade plagget samt betala deponi för ett nytt.

 Kontakta klädansvarig om ett plagg kommer bort. 

Om ett skärp kommer bort så får du ersätta det själv genom att beställa ett nytt skärp hos Beyond:  https://www.beyondx.se/sv/klubbklader/sverige/harnosands_alpina_klubb/

 

Om plagget är slitet/trasigt

Klädansvarig är den som bestämmer om ett plagg är så pass slitet så det ska kasseras. Du lämnar därför in dessa plagg som vanligt när det är dags att göra byten - gärna med en notis om att kläderna är slitna som upplysning.

Om ett plagg gått sönder, exempelvis trasig dragkjedja, hål osv. så har vi en sömmerska vi lämnar in plagg till för lagning. Du gör då så här:

  • du skriver ditt namn, telefonnummer och Härnösands Alpina på en påse
  • lägger det trasiga plagget i påsen med en lapp med information om vad som ska lagas
  •  lämnar in påsen på Tremans
  • Annette som vår sömmerska heter, hämtar påsen, lagar plagget och ringer när det är färdigt för hämtning på Tremans
  • sömmerskan fakturerar klubben
  • du mailar till klädansvarig att du lämnat in ett plagg för lagning och vad som behövde lagas. Detta för att kunna fånga upp om det är flera plagg som går sönder på liknande sätt

 

 Profilkläder för alla medlemmar – Stripe 

Förutom våra klubbkläder finns det även profilkläder framtagna tillsammans med Stripe som du som medlem kan beställa. Du hittar sortimentet här på deras hemsida stripe.se/harnosands-alpina bl.a. finns det tröjor med och utan zip, byxor, Hood och t-shirt 

 

 

Har du frågor är du välkommen att höra av dig till klädansvarig Anna Bergqvist: This is a mailto link

 

 

 

 

 

 

Uppdaterad: 13 AUG 2019 08:07 Skribent: Marie Asternström
Epost: This is a mailto link

klart.se

 

 Annonser

 

Flodins Hembageri

Bosse Bokhållare

Postadress:
Härnösands Alpina Klubb - Skidor
Box 55
87122 Härnösand

Besöksadress:
Vårdkasbacken 60
87165 Härnösand

Kontakt:
Tel: [saknas] Information
E-post: This is a mailto link

Se all info